20111007

Imorgon sitter jag på flyget mot Kenya!

Ja tiden går riktigt fort, det känns som det bara var några dagar sedan jag bestämde mig för att göra resan till Afrika... Under tre veckor kommer jag bo i Kenya, Nairobi, och praktisera i en skola där. Det ska bli så spännande och lärorikt! På schemat står utöver praktiken även safari i MasaiMara, utflykt till Lake Naivasha och till Hells Gate, besök i Afrikas största slumområde Kibera med mera.

Den här veckan (igår) avslutade vi delkurs 1 på den här terminen med en salstenta i biologi, beteende-ekologi. Veckan innan dess var det en dugga med 260 olika arter djur och växter... det gick bra på duggan och salstentan får vi inte reda på hur det gick förren om tre veckor. Tror det gick bra men så ska man väl inte jinxa det hela igentligen ;) .. Tiden har hur som hellst sprungit iväg och det blir först idag som jag hinner packa! Men jag har i alla fall skrivit en packlista så jag tror jag ska få med allt, det blir en hel del. Vi ska ju ha kläder anpassade efter Kibera besök, safari, praktiken, vandring och så är det lilla regnsäsongen i Kenya nu... så det ska med både regnkläder och svala kläder till varmt klimat...och utöver det har jag en hel del saker som ska skänkas till de fattiga skolorna mm.

Det känns faktiskt ganska overkligt att jag ska iväg nu. Det blir tufft att lämna min fina älskade man Daniel i tre veckor.. vi har nog på sin höjd varit ifrån varandra någon helg på ca 7 år... Men jag kommer ha fullt upp i Kenya så det ska nog gå ändå. 

Jag kommer försöka skriva här i bloggen emellanåt och även lägga upp bilder så gott jag hinner, kanske blir det inga romaner direkt :) men ni får i alla fall ta del av min resa i någon mån :)

Nu ska här packas.. det är bäst jag sätter igång..
 Nästa gång jag skriver här är jag i Kenya!


2 kommentarer:

  1. Åh, vad spännande! hoppas resan går bra och allt. Ska bli kul att följa ditt äventyr här på bloggen! //Kram brorsan

    SvaraRadera
  2. Ja det får vi hoppas! Hoppas vi får fint väder i Kenya, nu när jag tittar ut genom fönstret är det fint höstväder med sol här i Göteborg... undrar hur det är när jag kommer tillbaka.. Kram

    SvaraRadera