20111030

Bilder - Masai Mara, Masaibyn



Matsäck mitt på savannen!


Detta lejon tuggade gärna i sig sin frukost trots att vår bil stod bara några meter bort! Det kändes väldigt overkligt och jag fick titta ut genom fönstret och ned på marken för att se att jag faktiskt var där.

De här lejonen låg ock njöt av mogonsolen, hanen låg alldelles intill och höll ett öga på sin flock.

I det här tältet sov jag.. på nätterna bråkade hyenor och andra djur alldelles intill tältdukten, det kändes verkligen att vi var ute på savannen.




Här kommer bilder från Masaibyn som vi besökte. Hyddorna byggs av kvinnan i familjen, de är byggda av lera och djurspillning och bygget tar en hel månad att färdigställa.



Vi tog ettt gruppkort med Masaierna  efter att de dansat och hoppat  för oss (Hur högt de hoppar avgör hur många kor de behöver betala till sin blivande frus föräldrar vid kommande giftemål ) En masai hängde på mig sin klädnad... den luktade inget vidare ... och att säga att det blev varmt i den är en underdrift :)


 Här visar masaierna hur de gör upp eld.

Här är jag och Camilla på besök i en masaifamiljs hydda. Det var kolsvart och väldigt rökigt där inne! Ändast när min kameras blixt lyste upp hyddan kunde vi se hur det såg ut därinne!



Besöket i Masaibyn fick en guldkant då vi upptäckte denna kameleonten i av träden. Den liknar den kameleont som jag och Daniel hade för några år sedan, men är nog inte av samma art.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar