20111011

Bilder från första dagarna

Här kommer ett par bilder från skolan där jag har min praktik, Dagoretti Corner. En mycket fattig skola men eleverna är ändå väldigt glada och vill lära sig sig så mycket. Barnen går i tredje klass men är från 7 till tolv år, de är väldigt nygfikna på oss och vill hela tiden hålla i handen eller känna på ens hår. Nu ska vi stax äta så jag hinner inte skriva så mycket...

Men jag har det bra här, det är otroligt mycket att ta in och det är verkligen en erfarenhet för livet!




Här höll jag i en lektion där eleverna fick beskriva vad de vill bli när de blir stora. Många vill bli lärare, doktorer eller piloter, de har stora visioner ! När de ritat bilder på vad de ville bli fick de berätta för klassen varför de ville bli just det.. de flesta barnen sa att de vill kunna hjälpa sin familj, köpa ett hus till sin mamma mm .. det känns i hjärtat. 







... Och här är "toaletten" ! Föreställ er 30 graders värme och innehållet däri så får ni en idé om stanken ;)


Ha det så gott allihop!
 Många kramar - Hanna

2 kommentarer:

  1. oj.. var är toapappret? och jag som tycker det är äckligt att gå på dass ute, usch!

    Allting låter väldigt spännande, du får berätta mer detaljerat när du kommer hem sen! /kram din bror.

    SvaraRadera
  2. Nix inget toalettpapper... men stanken är värst. Några gånger när det varit som varmast ute och stanken är som värst så har jag varit nära på att spy. Det gäller att hålla andan ;)

    Ja det ska jag absolut göra, vi får ta en dag när jag kommer till Norrköpng så visar jag bilder och allt. Kram!

    SvaraRadera